Rob de Vos, mede-organisator BrandsHatch

SundaySchool is al vanaf de eerste editie een succes. Op één dag (bewust op een zondag) komen inkopers en agenten met elkaar in contact en laten zich inspireren en informeren. Wij hebben met een all-in concept ontwikkeld waarbij de standhouders hun merkbeleving alleen hoeven te ‘finetunen’. Hierdoor nemen we de merken veel werk en extra kosten uit handen. Nu hadden deelnemers aan SundaySchool soms ook volwassen kledinglijnen, en omdat ik zelf uit de volwassenen mode kom, ken ik daar ook veel mensen. Die waren nieuwsgierig en bleken onder de indruk. Door o.a. de locatie, de gastvrijheid en de opzet met hoogwaardige stands. Al snel kwam de vraag of wij als organisatie niet óók een beurs-event voor volwassen kledingmerken in het midden-hoog segment wilden organiseren.

We hebben het concept van SundaySchool als basis genomen en met een aantal agenten en merken van gedachten gewisseld waar BrandsHatch anders in moest zijn. Daar kwam o.a. uit dat men het belangrijk vindt om met elkaar van gedachten te wisselen en vooral ook om met gelijkgestemde merken in het middenhoog segment nieuwe ontwikkelingen te presenteren. En dan niet een beurs waar hordes mensen langslopen, maar waar men één op één contact heeft. We hebben als datum zondag 23 januari gekozen, tegelijkertijd met de Modefabriek. Inkopers kunnen beide beurzen op één dag combineren, of verdelen over twee dagen. Op onze locatie is het gratis parkeren. Wij bieden tijdens onze beursdag de bezoekers de gelegenheid om met een luxe Shuttle service ook de Modefabriek te bezoeken. Na onze beurs organiseren wij van 17.00 – 20.00 uur een Meet and Greet waar de standhouders én inkopers welkom zijn.

Dat klopt. We vinden het belangrijk te inspireren en willen dat mensen genieten. Daarom hebben we de in jazzkringen bekende BigBand BOSCO weten te strikken die komen optreden. Met support act, een verrassing. Overigens is het thema van de eerste editie ‘Haven’t met you yet’, wat een tipje van de sluier is voor de support act.

Helaas hebben we ook deze winter weer te maken met Corona beperkende maatregelingen. Gelukkig zijn we goed voorbereid, en werken we nauw samen met de mensen van evenementenbureau ‘De Fabrique’ die onze gastheer is. Zij organiseren meer dan 300 events per jaar, en hebben frequent overleg met de overheid m.b.t. Covid19. Zodoende weten we waar de mogelijkheden en beperkingen liggen. In principe gaat BrandsHatch altijd door, mits het onverantwoord is of wordt verboden door de overheid. Wij hopen in ieder geval dat het wel door kan gaan, want we merken dat er een grote behoefte is elkaar weer te ontmoeten en te laten inspireren. En omdat het enorm veel energie geeft zo iets moois te mogen organiseren, met een superteam.

Als inkopers en bezoekers aangeven dat we inderdaad een behoefte invullen, dat ze geïnspireerd zijn. Dat de standhouders aan het einde van het event aangeven dat ze er de volgende editie ook weer bij zijn. En als de merken die de eerste editie de kat uit de boom kijken, ook instappen. En dat iedereen een leuke dag heeft gehad.  #CreatingMemories